Strict Standards: Declaration of NBXML::addAttribute() should be compatible with SimpleXMLElement::addAttribute($name, $value = NULL, $ns = NULL) in /home/remont/technomage.org.ua/admin/kernel/class.nbxml.php on line 53

Notice: Undefined index: page in /home/remont/technomage.org.ua/variables.php on line 137
5 шляхів для архітекторів переосмислення ремісництва для Постцифрової Ери - Блог молодого інженера - Навчання азам техномагії
5 шляхів для архітекторів переосмислення ремісництва для Постцифрової Ери

 La Voûte de LeFevre sculpture. Image Courtesy of Matter Design

La Voûte de LeFevre sculpture. Image Courtesy of Matter Design

Ремісництво є однією з тих тем, про які, здається, майже всі мають тверду думку. Але в той час як багато хто скаржиться на те, що традиційне ремісництво було в занепаді ще з часів промислової революції,сьогоднішнє покоління архітекторів та дизайнерів приступили до перегляду та оновлення поняття ремісництва, включаючи найсучасніші методи проектування та техніки виготовлення.  

Ремісництву в епоху технологій важко дати визначення. Для деяких ремісництво означає чистоту стилю, перевагу ручної роботи над машинною. Для інших це нагадує ремісницьку архітектуру будинків початку 20 століття: конусоподібні дахи, широкі криті ґанки, ліпнина, і невимовна творчість Нормана Роквела.

Але незалежно від основного розуміння терміну, поняття ремісництва розвивається. Все частіше одвічні знання різьбярів, мулярів, та інших ремісників вбудовується в інтелектуальний процес проектування з використанням геометричних комп’ютерних моделей та машинного виробництва й призводить до розвитку нових ремесел та архітектурних технік – від надлегкого збирання до комплексних процесів з роботехнічними автоматами. Ці інновації мають допомогти архітекторам зайняти місце поруч з ремісниками в центрі відродженого творення культури, як наприклад яскраво відображено в handmade-майданчиках, таких як Folksyта Etsy.

 Так що ж таке цифрове ремесло? І як це виглядає в роботі кращих дизайнерів? Тут архітектори-інноватори виділяють п’ять речей постцифрових ремісників, що трансформують ремісництво.

Periscope: Foam Tower. Image Courtesy of Matter Design
Periscope: Foam Tower. Image Courtesy of Matter Design

1. Вони ретельно підбирають та працюють з матеріалами

Для міждисциплінарної практики дизайну-збірки Брендона Кліфорда та Веса МакГі, Matter Design, креслення та виготовлення нерозривно поєднані між собою. «Ми не виготовляємо малюнки і не відправляємо їх кудись ще», - каже Кліфорд. «Чим би не був кінцевий продукт – весільна обручка, вішалка для одягу, чи будівля – ми дуже багато приділяємо оволодінню усім процесом.» Від одного проекту до наступного, цей процес можна побачити та відчути дуже по-різному. Для їхнії 60-футових висоток Periscope: Foam Tower, Кліфорд та МакГі роботизовано розрізали, зістикували та розмістили полістиренові піно блоки, cтиснені напруженими канатами. Тим часом, La Voûte de LeFevre - окремостояча стільнико-подібна структура, запроектована з визначеними комп’ютером геометричними обмеженнями. 

Команда використала великий п’ятикоординатний CNC маршрутизатор щоб вирізати увігнуті отвори в збалансованій по вазі, сучасній формі, яка заснована на стародавній стереометрії. «Ми не визначаємо ремесло як час шліфування шматків деревини», - каже Кліфорд. «Ремесло (Craft) вкладене в обчислення, але також в те, як матеріал оброблюється. Як ти починаєш говорити про матеріал, інша логіка – розміри, вага, структура, температура – все може бути обчислене.» «Коли я вперше почав навчатись архітектурі у 2000,» - продовжує Кліфорд, «ми б пройшли крізь весь процес проектування і десь по дорозі на стіні поставили б мітку: ‘це з цегли, це з гіпсу, ця підлога з дерева’. Вибір матеріалів базувався на виборі галузевих стандартів. Зараз, студенти розбираються в матеріалах дуже інтимним чином, що не могло б бути в часи індустріалізації. Ми на сьогодні маємо більше спільного з доіндустріальним ‘майстром-виробником’ ніж з сучасними фахівцями.»

Column covers for client YOO/Philippe Starck at Icon Brickell residences in Miami. Image Courtesy of Guy Martin Design
Column covers for client YOO/Philippe Starck at Icon Brickell residences in Miami. Image Courtesy of Guy Martin Design

2. Вони зберігають задум і традиційне ремесло

Компанія Гая Мартіна, яка займається проектуванням, виготовленням та скульптурою в Лос-Анджелесі, Guy Martin Design, створила вирізані лазером меблі для книгарень Taschen, реквізитів для фільмів WarnerBrothers, і монументальних скульптур для Філіпа Старка. Для нього  наріжним каменем цифрового ремесла є як воно використовує роботів в реплікації старих будівельних методів у великому масштабі, зберігаючи при цьому задум дизайнерів. «Ми не можемо побудувати собор як ми звикли,» - каже він. «Так як же ми візьмемо навички ремісників і трансформуємо їх в цифровій області? Я бачу машину і цифрові інструменти як продовження руки, а не лише як новий інструмент чи щось абстрактне.» 

Незалежно від того, як використовуються виробничі технології - для виготовлення прес-форм, різання дроту, ліплення чи фрезерування, Мартін має намір захопити нюанс рукотворних форм. Його барні стільці з ніжками з червоного дерева для ресторану TroisMecі його стіл Cypriere (роботизовано вирізаний з цифрової моделі глини) є прекрасними прикладами людського дотику. 

В проекті з Сан-Дієго скульптор Кен Гангбар та Landmark Aviation, Мартін каже, що тактильний пристрій використовує шарнірний важіль, на кшталт мишки в 3D-просторі, для імітації ліплення глини зі змодельованим цифровим опором. В інших проектах, інтуїтивно зрозуміле програмне забезпечення, таке як Delcam PowerMILL, дозволяє векторну маніпуляцію в режимі ремісника. Картина, утворена роботом при розпорошенні фарби у вигляді малюнку – фаннінг, що імітує портативну, керовану рукою техніку нанесення фарби для створення текстури та енергії на фасаді.

Fabrication of column covers for client YOO/Philippe Starck at Icon Brickell residences in Miami. Image Courtesy of Guy Martin Design
Fabrication of column covers for client YOO/Philippe Starck at Icon Brickell residences in Miami. Image Courtesy of Guy Martin Design

3. Вони використовують параметричне моделювання для масштабування

Коли працюєте з великомасштабними архітектурними роботами – чи альтернативного розміру матеріалами дизайнерської моделі – Мартін каже, що параметричне моделювання є центральним в цифровому ремеслі. Глобальні правила задають фому, наприклад стілець, щоб змінити розмір, зберігаючи при цьому його сутність і відношення між частинами. Параметричне моделювання також може бути застосоване до створення повторюваних естетичних ефектів. «Уявіть собі фасад з тисячами трикутників, кожен приєднаний болтом, » - каже Мартін. «Якщо ви змінюєте одну ногу трикутника, над тисячами трикутників, зміни починають будувати ландшафт кривих та хвиль.»


Taschen bookstore furniture. Image Courtesy of Guy Martin Design
Taschen bookstore furniture. Image Courtesy of Guy Martin Design

4. Вони створюють зворотній зв’язок між проектуванням і виробництвом

Кліфорд та МакГі використовують Autodesk T-Splines Plug-in for Rhino, C#, та плагіни сумісності, написані МакГі сумісно з Дейвом Піграмом та Яном Максвелом, співзасновниками фірми Суперманевр, з розробкою та створенням нових продуктів та методів виробництва. Згідно з МакГі це двонаправлений підхід, в якому модель може надихати фабричну логіку, чи навпаки, вести до переформатування архітектури, що передує дизайну, скорочуючи зворотній зв’язок між проектуванням та виготовленням, і протистояти логістичним викликам як машинам рухаютись в просторі створюючи речі.

«Традиційно, там мало б бути розділення між проектуванням та виготовленням,» - каже МакГі – «Архітекур проектує будівлі, потім надсилає їх комусь, хто моделює їх в CAD/CAMсередовищі для CNCчи роботизованої конструкції. Ми бачимо в цьому вузьке місце.»

Chelsea Workspace. Image Courtesy of Synthesis Design + Architecture

Chelsea Workspace. Image Courtesy of Synthesis Design + Architecture

5. Вони спілкуються мовою замовника

Елвін Хуанг, засновник та очільник  Synthesis Design + Architecture каже, що релевантність замовника об’єктів (зроблених на замовлення) в сучасній культурі має багато спільного з терміном «ремесло». «Якщо ви подивитесь з боку історії на Американську культуру споживання, це починається, коли масове споживання стає доступним через магазини великих брендів, коли ви можете йти і отривати що завгодно, наприклад через Sears Roebuck чи Costco, » - каже Хуанг -  «Нещодавно, спостерігається повернення до замовника – вій йде в пекарню за хлібом чи до м’ясника за м’ясом. Поняттям замовник є людина, що хоче отримати якусь одиничну, незвичайну, унікальну річ відповідно до своїх смаків та бажань. Це стає наразі важливим: масове споживання, а не масове виробництво. В цьому цінність та користь для замовника»  

Чудовий приклад є його Chelsea Workspace, офіс-будинок розміром у 7 квадратних метри, виготовлений за допомогою CNC-виточених фанерних ребер і зібраний Cutting Edge в Оксфорді, Великобританія. Ребристість і орієнтація форми робить дозволяє вигідним чином використати денне світло від єдиного вікна у кімнаті, і серія гребнеподібних панелей скріплена рухомими розпірками, що зображують мапу світу. «Одна з речей, які ми хотіли б сказати, це є не цифрова робота – це постцифрова робота, тобто вона не вводиться в дію за визначенням як цифрова, тому що це як ми працюємо» - каже Хуанг – «Люди уявляють кінні упряжі як перший автомобіль. Це не залежить від того, що у нього нема кона, це залежить від того, що це є перший автомобіль»


Оригінал: 5 Ways Architects Are Redefining Craftsmanship For a Postdigital Age

 

0 Коментарів
Написати коментар
Ім'я
E-Mail (не буде опубліковано)
Сайт
captcha