Звісно, виклики Нью-Йорку є невибірковими, і навіть всесвітньо відомі архітектори часто мали проблемні будівлі в місті. Ми розглянемо три пропозиції – Антоніо Гауді, Френка Ллойда Райта та Френка Гері.
Хмарочос Фаміліа Антоніо Гауді
Antoni Gaudí's Skyscraper Família
В 1956 зачитана співробітником Гауді Джоном Матамалою доповідь містила деталі колосального проекту готелю «Атракціон» - величезної містерії, запроектованої Гауді в 1908 році, замовник і точне місце для проекту залишились невідомими.Відомо, що цей проект призначався для Південного Манхеттена і повинен був мати висоту в 360 метрів, що забезпечило б Готелю Атракціону титул найвищої будівлі в світі аж до завершення будівництва Емпайр Стейт Білдінг у 1931 році (хоча це може бути чисто академічно, беручи до уваги, що єдиний проект Гауді такого ж розміру вже 133 роки стоїть недобудований).
З оригінальних креслень Гауді збереглись лише деякі основні ескізи та креслення інтер’єрів, але проект повторно отримав нове життя через роки: спочатку креслення Матамали (верхнє зображення, праворуч), яке він підготував для своєї доповіді; потім групою іспанських архітекторів, які представили проект реконструкції Всесвітнього торгового центру; нарешті проект показали по телебаченню в серії Fringe у 2010 році. де він їдко утворює основну частину горизонту Нью-Йорка в альтернативній реальності, подібної, але в кінцевому рахунку відмінної від нашої.
Френк Ллойд Райт та Хмарочоси Юсоніан (Usonian Skyscrapers)
Через пропозиції, такі як Broacre City, Френк Ллойд Райт дав зрозуміти, що він не був прихильником міського заселення, проте це не завадило йому опікуватись шматком забудови Манхеттена. Десятиліття перед тим як він завершив свою основну будівлю Гуггенхейм (Guggenheim), Райт запропонував ансамбль з трьох веж навколо церкви Святого Марка в Бовері. Він спробував залишити простір між новими будівлями щоб забезпечити парковий простір і залишити церкву на місці.
Райт вперше ввів «стрижневу» структурну систему для висотного будівництва, в якій перекриття консольно закріплені до центрального ядра, замість того, щоб опиратись на колони, звільняючи фасад будівлі. У той час ця система була вражаючою, і в пресі охрестили її «першою скляною будівлею Нью-Йорка». Ця особливість також відображена в обох завершених висотних будівлях Райта – Дослідна вежа для Джонсона Вакса та Прайс Білдінг в Бартлсвілі, Оклахома.
Іст Рівер Екстраваганца Френка Гері
Перебуваючи на піку вражаючого успіху Гуггенхейму Більбао, на початку двотисячних років Френк Гері та Фундація Гуггенхейма шукали вигоду з того, що зветься фомулою перемоги. В результаті було запроектовано новий музей Гуггенхейму на Іст Рівер – 40-поверхового високого розпластаного титанового бегемота з 200 000 квадратних футів виставкової площі, які затьмарили б не лише оригінальний музей Райта, але і його нового іспанського кузена.
Зрештою, амбіційні проекти стали жертвою фінансових проблем Гуггенхейма і зміни політичного та культурного клімату після подій 11 вересня. Замісць цього місце для забудови зараз є предметом плану SHoP Architects, які запропонували вежу, що менш помітно сидить в ландшафті Манхеттена.
Оригінал:Never Built New York: Projects From Gaudí, Gehry and Wright that Didn't Make it in Manhattan
http://www.archdaily.com/613142/never-built-new-york-projects-from-gaudi-gehry-and-wright-that-didn-t-make-it-in-manhattan